Ivana Helsinki ja Teemu Keisteri luovat uutta partiodesignia

Muotitalo Ivana Helsinki ja taiteilija Teemu Keisteri ovat suunnitelleet leirituotteita Suomen Partiolaisten suurleiri Roihua varten. Leiri alkaa 20. heinäkuuta ja huipputekijöiden leirituotteita saa ostaa leirillä olevasta kaupasta. Sekä Ivana Helsingin takana oleva Paola Suhonen että Teemu Keisteri ovat molemmat olleet aktiivisia partiolaisia.

Ukkeli-taiteestaan tunnettu Keisteri loi Roihulle trendikkään partiodesignin, joka näkyy t-paidassa, kangaskassissa, postikortissa ja -merkissä. Omintakeiset ja värikkäät hahmot tunnistaa helposti Keisterin käsialaksi.

”Olen ollut partiossa 7-vuotiaasta 15-vuotiaaksi saakka Kauka-Kuutit-lippukunnassa. Varsinkin isoista kesäleireistä jäi hyviä muistoja. Hauskaa, että minua pyydettiin tekemään Roihu-leirille leirituotteita ja että sain vapaat kädet suunnitteluun. Minun suunnittelemista tuotteista tuli aika villejä ja toivon, että mahdollisimman moni tykkää näistä ukkelipartiolaisista”, Keisteri kuvailee.

Ivana Helsinki suunnitteli emalimukin ja juomapullon värikkäät printit. Monilahjakas designer Suhonen on myös pitkän linjan partiolainen.

”Olin aktiivisena partiolaisena 20 vuotta Helsingin Eräkaverit -lippukunnassa ja yhteistyö Roihun kanssa tuntuu erittäin luontevalta jatkumolta siihen. Minulla on lämpimät muistot kolmannelta Finnjamboreelta Tervakselta ja toivon, että Roihulla olevat saavat myös yhtä mahtavia kokemuksia. Olemme iloisia, kun saamme olla mukana tekemässä Roihua”, Suhonen kertoo.

Heinäkuussa Hämeenlinnan Evolla näkyy suomalaisen designin uusimpia helmiä, kun Roihu 2016 -leirin leirituotteet tulevat myyntiin. Design-yhteistyö on partiossa tuttua – vuonna 2010 suurleiri Kilkkeellä oli myynnissä Globe Hopen suunnittelema mallisto.

”Roihulla tehdään monta asiaa uudella, toki partiolle ominaisella, tavalla. Halusimme, että tuotteet, joita leirillä myydään, ovat uniikkeja ja laadukkaasti toteutettuja, joten pyysimme apua designereilta, joilla on partiokytköksiä. Mahtavaa, että he lähtivät niin innokkaasti mukaan!”, leirituotemallistosta vastaava Eero Vassinen sanoo.

Roihu-tuotteet ovat myynnissä Roihun leirituotemyymälässä leirialueella 20.–28.7.2016. Osa tuotteista on myynnissä myös verkkokaupassa store.roihu2016.fi.

Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry on Suomen suurin nuorisojärjestö, jonka toiminnassa on vuosittain mukana yli 65 000 jäsentä. Maailmanlaajuisesti partiolaisia on noin 45 miljoonaa yli 200 maassa. Meillä olet osa maailmanlaajuista yhteisöä, jonka avulla maailmasta voi tehdä paremman paikan. Lähde mukaan seikkailuun osoitteessa partio.fi/liity

Roihu on järjestyksessään seitsemäs Suomen Partiolaisten kansainvälinen partioleiri eli Finnjamboree. Roihu-leiri järjestetään 20.–28.7.2016 Hämeenlinnassa Evon retkeilyalueella. Leirille on tulossa 17 100 osallistujaa, joista 3 000 on ulkomailta, noin 40 maasta. Seuraa Roihun tapahtumia Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä, YouTubessa, SnapChatissa ja Medium-blogissa @roihu2016 #roihu2016 #mäoonliekeissä - roihu2016.fi