Leanware ohjaa Suomen suurinta metsään rakennettua logistiikkakeskusta

Hämeenlinnan kupeessa retkeilyalue Evolla järjestettävä Roihu 2016 – suurleiri on kansainvälisin Suomessa järjestetty partiotapahtuma. Samalla leiri on maamme suurin eräolosuhteisiin koskaan rakennettu digitaalinen logistiikkakeskus.

"Ensimmäisen päivän aikana varaston läpi on jo virrannut mm. 100 km merkkausnauhaa, 180 000 m narua, 1 600 l maaleja, reipas 4000 pulloa käsidesiä sekä kymmeniä lavoja erikokoisia pressuja", leirin varastovastaava Lasse Laiho kertoo.

400 m2 kokoisessa teltassa sijaitsevan pop up -varaston toimintaa ohjaa tamperelaisen Leanware Oy:n partiolaisten käyttöön tarjoama WMS-varastonhallintajärjestelmä oheislaitteineen.

"Aikaisempiin suurtapahtumiin verrattuna digitaalinen ohjelmisto helpottaa ja nopeuttaa merkittävästi tavaroiden hyllytystä, keräilyä ja toimituksia edelleen", jatkaa Laiho.

Roihu on järjestyksessään seitsemäs Suomen Partiolaisten kansainvälinen partioleiri eli Finnjamboree. Leirille saapuu yhteensä noin 17 000 osallistujaa, joista 3 000 on ulkomaalaisia yli 45 eri maasta. Leiri on suunnattu yli 12-vuotiaille ja sen järjestämiseen on osallistunut yli 3 000 vapaaehtoista.

Partio tekee tärkeää työtä, jossa nuoret pääsevät kokeilemaan ja harjoittelemaan johtajuutta ja vastuunkantoa. On hienoa olla mukana auttamassa partiolaisia suurtapahtuman toteutuksessa", Leanwaren toimitusjohtaja Janne Viinikkala sanoo.

Lisätietoja:

Janne Viinikkala, toimitusjohtaja / p. 050 558 0865 / janne.viinikkala@leanware.fi

_______________________________________________________________

Leanware Oy on tamperelainen tuotannon ja logistiikan digitalisointiin erikoistunut ohjelmistotalo. Yritys työllistää yli 90 henkilöä ja liikevaihto on 6,4 Meur (2015). Yritys on valittu vuoden logistiikkayritykseksi vuonna 2015. www.leanware.fi

Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry on Suomen suurin nuorisojärjestö, jonka toiminnassa on vuosittain mukana yli 65 000 jäsentä. Maailmanlaajuisesti partiolaisia on noin 45 miljoonaa yli 200 maassa. Meillä olet osa maailmanlaajuista yhteisöä, jonka avulla maailmasta voi tehdä paremman paikan. Lähde mukaan seikkailuun osoitteessa partio.fi/liity

Roihu on järjestyksessään seitsemäs Suomen Partiolaisten kansainvälinen partioleiri eli Finnjamboree, joka järjestetään 20.–28.7.2016 Hämeenlinnassa Evon retkeilyalueella. Leirillä on 17 100 osallistujaa, joista 3 000 on ulkomailta, noin 40 maasta. Seuraa Roihun tapahtumia Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä, YouTubessa, SnapChatissa ja Medium-blogissa @roihu2016 #roihu2016 #mäoonliekeissä - roihu2016.fi