Partiolaisten järjestämälle suurleirille 17 000 osallistujaa

1.2.2016

Hämeenlinnan Evon retkeilyalueelle nousee ensi heinäkuussa tyhjästä lähes 17 000 ihmisen kaupunki. Vapaaehtoisvoimin toteutettavalle partiolaisten suurleirille Roihulle osallistuu leiriläisiä yli 45 eri maasta.

Koko vuoden kestävä nuorisoelämys Roihu huipentuu 20.–28.7. Suomen kaikkien aikojen suurimpaan ja kansainvälisimpään suurleiriin. Leirille on tähän mennessä ilmoittautunut jo yli 16 000 leiriläistä ympäri maailman. Ilmoittautuneista jopa 2 800 tulee ulkomailta. Leiri on kaikille avoin ja myös partioon kuulumattomat ovat tervetulleita. Osallistujia partion ulkopuolelta on jo 1 700, ja määrän uskotaan vielä kasvavan.

Taustalla satojen vapaaehtoisten verkosto

Kansainvälinen leiri suunnitellaan, rakennetaan, koetaan ja puretaan lähes 2 000 vapaaehtoisen voimin. Roihu tarjoaa monipuolisesti erilaisia työtehtäviä eli pestejä, joita riittää aina leirin vesijohtojärjestelmän ja tietoliikenneyhteyksien rakentamisesta ravintoloiden ja oman sairaalan pyörittämiseen asti.

Eripituisia leiripestejä on tarjolla kaikille leiriläisille 15-vuotiaasta ylöspäin. Tällä hetkellä mukana on jo yli 750 vapaaehtoista, joista osa on ollut mukana projektissa jo kahden vuoden ajan.

Roihu toivottaa yhteistyökumppanit mukaan

Mukana Roihua tekemässä on jo kymmeniä paikallisia ja kansallisia yhteistyötahoja. Roihu toivottaakin kaikki yhteistyökumppanit ja median edustajat tervetulleiksi seuraamaan leirin järjestämistä ja osallistumaan leirille. Roihu-projektin liekehtimistä voit seurata verkkosivujemme lisäksi Roihun blogissa ja Facebook-sivuilla, Twitterissä sekä muissa sosiaalisen median kanavissa, @roihu2016.

Roihun Youtube-kanavalla voi virittäytyä leiritunnelmaan:

Roihu on Suomen Partiolaisten yhteinen elämys, joka huipentuu kesällä 2016 suurleiriin. Roihu on enemmän kuin jättimäinen kesäleiri. Se on kokemus, jonka me kaikki osallistujat ikään katsomatta teemme yhdessä. Roihu on jotain aivan uutta ja erilaista! Leiri järjestetään 20.–28.7.2016 Hämeenlinnassa Evon retkeilyalueella.

Seuraa Roihun tapahtumia sosiaalisen median kanavissa Twitterissä, Facebookissa ja Instagramissa @roihu2016 #roihu2016 #mäoonliekeissä - roihu2016.fi